Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uwaga! Kolejne oszustwa internetowe. Mogą ucierpieć klienci banku internetowego

STUL
Uwaga! Kolejne oszustwa internetowe. Mogą ucierpieć klienci banku internetowego
Uwaga! Kolejne oszustwa internetowe. Mogą ucierpieć klienci banku internetowego mbank.pl
Klienci internetowego banku mBank, po zalogowaniu się do swojego konta, otrzymują wyróżnioną informację - ostrzeżenie o oszustwach na portalach internetowych. Na takie sytuacje mogą być narażeni klienci bankowości elektronicznej korzystający z portali społecznościowych (np. Facebooka) oraz portali ogłoszeniowych i aukcyjnych.

Na stronie internetowej mBanku znajduje się dokładny opis możliwych oszustw internetowych. Specjaliści wyróżniają dwa sposoby, którymi posługują się ostatnio wirtualni przestępcy. Pierwszy z nich polega na włamaniu złodzieja na nasze facebookowe konto. Haker podszywa się pod nas i nawiązuje rozmowę z osobą z grona naszych znajomych. W konwersacji namawia do pomocy i finalnie prosi o przelanie drobnej kwoty pieniędzy, w ramach pomocy. Zaraz później następuje pytanie o to, w jakim banku ma konto i generowany jest link, który odsyła do serwisu łudząco przypominającego klasyczny serwis płatności.

- Tam ofiara oszustwa zostaje przekierowana na fałszywą stronę logowania do swojego banku. Podanie na tej stronie identyfikatora i hasła powoduje przesłanie tych danych do przestępców, którzy wykorzystując dane, logują się do prawdziwego serwisu bankowego. W tym czasie na fałszywej stronie banku wyświetla się komunikat wymagający wpisania hasła SMS. W ten sposób przestępcy autoryzują zlecone przez siebie transakcje i kradną pieniądze - czytamy w komunikacie mBanku.

Drugim popularnym ostatnio oszustwem internetowym jest zamieszczanie fałszywego ogłoszenia poprzez portal ogłoszeniowy lub aukcyjny. - Po zakupie/sprzedaży, przestępca prosi o przelew bezpośrednio z rachunku bankowego, przesyłając (najczęściej mailem) link do systemu płatności. Korzystając z przesłanego linku oszukiwany loguje się najpierw do serwisu łudząco przypominającego znane systemy płatności, a następnie jest przekierowywana do fałszywego serwisu podszywającego się pod banku. Kontynuując operację samodzielnie autoryzuje i tym samym zleca przelew zasilający rachunek przestępcy - podkreślają specjaliści z internetowego banku.

Jak więc zabezpieczyć się przed złodziejami? Przede wszystkim należy weryfikować wszelkie informacje z prośbami o płatność od znajomych. Jak to zrobić? Recepta jest prosta. Wystarczy zadzwonić do bliskich i dopytać, czy faktycznie potrzebują naszej pomocy. W przypadku ogłoszeń na portalach ogłoszeniowych i aukcyjnych, należy upewnić się, że ogłoszenie nie jest fałszywe, np. poprzez sprawdzanie osoby wystawiającej ogłoszenie. Logując się do banku należy ręcznie wpisać adres strony bankowej i nigdy nie korzystać z linków aktywacyjnych, a także trzeba się upewnić, że jesteśmy na oryginalnej stronie banku.

A co zrobić jeżeli podałeś dane logowania lub hasło SMS? - Jak najszybciej zmień hasło do logowania do bankowości internetowej. Jeżeli podałeś hasło SMS dodatkowo sprawdź, czy z Twojego rachunku nie został zlecony przelew lub zarejestrowany zaufany odbiorca. Jeśli przelew został zlecony, skontaktuj się z mLinią pod numerem 801 300 800 lub 42 6 300 800 - dodają specjaliści.


emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto