Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Eksperci wyjaśnią, czym jest prezbiopia i jak zachować ostrość widzenia po czterdziestce

Akcja pod patronatem Naszego Miasta
Nie możesz odczytać drobnego druku w gazecie lub masz problem z przeczytaniem wiadomości na ekranie telefonu? W ramach akcji „Czas na wzrok” mieszkańcy województwa małopolskiego i śląskiego będą mogli dowiedzieć się wszystkiego na temat prezbiopii – procesu, który dotyka ludzi po 40. roku życia.

W dniach od 5 do 20 października organizatorzy kampanii edukacyjnej zapraszają osoby po czterdziestce na bezpłatne badania ostrości wzroku do wybranych salonów optycznych.

Kampania edukacyjna „Czas na wzrok. Zachowaj ostrość widzenia po czterdziestce” będzie prowadzona od 19 września do 31 grudnia 2012 r. W ramach akcji, w dniach od 5 do 20 października mieszkańcy województwa małopolskiego i śląskiego, powyżej 40. roku życia będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań ostrości wzroku w wybranych salonach optycznych. Lista salonów optycznych dostępna jest na stronie internetowej dedykowanej prezbiopii www.czasnawzrok.pl. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, na badania należy umówić się wcześniej telefonicznie lub osobiście podając przy rejestracji hasło kampanii „Czas na wzrok”.

Celem akcji jest dostarczenie informacji na temat prezbiopii oraz najlepszych sposobów jej korygowania. - Prezbiopia nie jest chorobą – jest procesem fizjologicznym wynikającym ze starzenia się organizmu i zmniejszenia elastyczności pewnych elementów gałki ocznej. Spotyka się ją zarówno u osób z nadwzrocznością, krótkowzrocznością oraz u osób bez wad wzroku – wyjaśnia prof. Marta Misiuk – Hojło, Kierownik Katedry i Kliniki Okulistyki Akademii Medycznej we Wrocławiu.

- Okuliści zauważyli, że wiele osób zbyt późno decyduje się na korekcję widzenia do bliży za pomocą specjalnych soczewek okularowych. Opóźnienie decyzji o odpowiedniej korekcji wzroku może skutkować przewlekłymi zapaleniami spojówek, uporczywymi bólami głowy i innymi zaburzeniami widzenia. Tych kłopotów można by uniknąć gdyby w odpowiednim czasie okulista zapisał okulary korygujące. To skłania środowisko okulistyczne do szerszego rozpowszechniania informacji na temat prezbiopii i możliwości korekcji – mówi prof. Marta Misiuk – Hojło.

Więcej szczegółów na temat prezbiopii oraz rozwiązań dla prezbiopów znajduje się na stronie internetowej www.czasnawzrok.pl. Do tej pory kampanię „Czas na wzrok. Zachowaj ostrość widzenia po czterdziestce” przeprowadzono z sukcesem w województwach dolnośląskim, wielkopolskim, lubuskim, zachodniopomorskim, pomorskim, łódzkim i opolskim.

Akcję wspierają:
Katedra i Klinika Okulistyki Medycznej we Wrocławiu, JZO Sp. z o.o. – producent soczewek okularowych.

Partnerem akcji jest:
Miasto Kraków.

Patron honorowy:
Prezydent Miasta Nowy Sącz.

Patroni medialni:
TVP Kraków, Radio Kraków, Dziennik Polski oraz naszemiasto.pl.

Więcej informacja udziela:
Małgorzata Brychcy

Consultant
Q&AConsulting
mobile: +48 694 475 301
e-mail: 
[email protected]
[email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto