Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PGG walczy z internetowymi oszustami. Nowy sposób logowania do sklepu internetowego górniczego giganta

Barbara Kubica-Kasperzec
Barbara Kubica-Kasperzec
Od jutra, czyli od 24 listopada zmieni się sposób logowania klientów do sklepu Polskiej Grupy Górniczej. Teraz swoje dane w trakcie logowania trzeba będzie potwierdzić na przykład poprzez profil zaufany, eDowód lub konto bankowe. To ma być kolejny bat na oszustów, którzy do sklepu logują się na przykład na wyłudzone dane osobowe.

Już samo podanie danych czy numeru PESEL nie wystarczy. Od jutra, czyli od 24 listopada, rejestracja i logowanie do Sklepu Internetowego PGG S.A. będzie możliwa za pomocą systemu identyfikacji elektronicznej login.gov.pl czyli Węzła Krajowego. To prosty i bezpieczny dostęp do usług publicznych online umożliwiający potwierdzenie Tożsamości Klientów, poprzez Profil Zaufany, eDowód, czy konto bankowe. - W przypadku rejestracji czy logowania należy wybrać własną metodę identyfikacji - informują w spółce.

To najnowszy sposób walki Polskiej Grupy Górniczej z oszustami, którzy próbują kupić węgiel na nieprawdziwe dane lub dane na przykład swojego dawnego klienta, a takie przypadki - w nieodległej przeszłości - się zdarzały. - Dane rejestrujących się nowych klientów, takie jak imię, nazwisko czy PESEL, zostaną uwierzytelniane poprzez login.gov.pl. W przypadku Klientów mających już zarejestrowane konta w Sklepie Internetowym PGG S.A. dane uwierzytelnione poprzez login.gov.pl zostaną zapisane w profilu klienta. W przypadku konieczności zmiany danych takich jak imię czy nazwisko, klienci sSklepu internetowego będą mogli w dowolnym momencie, samodzielnie przejść procedurę identyfikacji elektronicznej korzystając z funkcjonalności węzła krajowego - mówi Tomasz Głogowski, rzecznik Polskiej Grupy Górniczej.

Wraz z identyfikacją elektroniczną klienci w Sklepie Internetowym będą mieć udostępnioną możliwość modyfikacji pozostałych danych np.: numeru telefonu, konta bankowego czy adresu zamieszkania. W planach jest także uruchomienie możliwości modyfikacji adresu gospodarstwa domowego. Do tej pory konieczne było przesyłanie formularzy związanych ze zmianą danych.

- Celem wprowadzonych zmian jest wyeliminowanie przypadków rejestrowania kont w sklepie internetowym na nieprawdziwe dane i zakładania kilku kont przez te same osoby. Powyższe zmiany mają na celu również umożliwienie Klientom Sklepu Internetowego PGG S.A. samodzielną modyfikację danych na własnym profilu bez konieczności przesyłania formularza zmiany danych. Dane Klientów Sklepu Internetowego PGG S.A. chroni system, który spełnia najwyższe unijne standardy bezpieczeństwa - informują w spółce.

A takie przypadki - wykorzystywania cudzych danych do zakupu węgla w sklepie PGG - już się zdarzały. Głośno było między innymi o przypadku z powiatu wodzisławskiego. Śledczy wodzisławskiej policji pod nadzorem Prokuratury Rejonowej prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego miał dopuścić się jeden ze składów węgla. Jak wynika z dotychczasowych ustaleń w śledztwie, skład węgla miał oszukać Polską Grupę Górniczą, od której kupował opał, wykorzystując do tego dane swoich byłych klientów.

Jak doszło do oszustwa? Wszystko wskazuje na to, że skład zebrał dane osób, które niegdyś jako osoby fizyczne kupowały u niego opał. Na nie zostały złożone fałszywe deklaracje do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, bez której nie ma możliwości zakupu węgla, a następnie na te dane je zakupił. I choć nie to jest, jak na razie, głównym wątkiem sprawy, to śledczy nie wykluczają, że i to wezmą pod lupę. - Wątek wykorzystania danych osobowych jest w chwili obecnej badany i niewykluczone, że w tym zakresie zostanie wszczęte śledztwo - mówił nam niedawno prokurator Marcin Felsztyński, szef Prokuratury Rejonowej w Wodzisławiu Śląskim, który dodaje, że wówczas może ruszyć postępowanie z artykułu 190 kodeksu karnego, w myśl jednego z ustępów który mówi o odpowiedzialności karnej za podszywanie się pod inną osobę. W śledztwie tym poszkodowanym jest PGG. Spółka miała bowiem stracić pieniądze. Chodzi o różnicę w cenie węgla sprzedawanego korporacjom a klientom indywidualnym. Dla tych drugich opał jest tańszy.

Dla przypadki oszustw na PGG i węgiel było zdecydowanie więcej. Fałszywe sklepy, kamienie sprzedawane zamiast opału, czy próby włamania się do internetowego sklepu PGG - to nie są niestety odosobnione przypadki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: PGG walczy z internetowymi oszustami. Nowy sposób logowania do sklepu internetowego górniczego giganta - Rybnik Nasze Miasto

Wróć na zory.naszemiasto.pl Nasze Miasto