Telefony fryzjerów się urywają
Od 18 maja ponownie otwarte zostaną salony fryzjerskie w Żorach. Po dwóch miesiącach telefony się urywają, a skrzynki mejlowe i w mediach społecznościowych pękają w szwach. Zainteresowanie usługami fryzjerskimi jest ogromne.
W salonie Avanti przy ul. Kościuszki w Żorach (tel. 607888990) w pierwszej kolejności obsługiwani są klienci z anulowanych wizyt z okresu marzec-maj. Nowi klienci też mają szansę się zapisać, ale należy się liczyć z oczekiwaniem na wizytę.
Na wizytę u fryzjera w przyszłym tygodniu jest szansa w salonie Image przy ul. Moniuszki (tel. 32 434 23 68) z 50-letnią tradycją. Na wizytę w nieodległym terminie jest też szansa w Paryżance (tel. 695 292 111). Salon przy ulicy Moniuszki w Żorach co prawda jest zamknięty z powodu remontu (otwarcie za około dwa tygodnie). Dlatego właściciele zapraszają do Suszca przy ul. Brzozowej 3.
Fryzjerzy zgodnie podkreślają, że są gotowi na przyjęcie klientów. Przypominają, że reżim sanitarny w salonach obowiązywał na długo przed wybuchem pandemii koronawirusa. To m.in. dezynfekcje używanych narzędzi po każdej wizycie klienta, czy jednorazowe ręczniki lub pelerynki.
- Środki bezpieczeństwa w salonach obowiązują od dawna. Teraz do tego dojdą maski lub przyłbice, dezynfekcje foteli czy klamek. Zamknięta będzie poczekalnia, a klienci nie będą mogli się mijać w salonie. Rezerwacje wizyty tylko przez telefon, dodatkowo poprzedzone wywiadem. Klienci będą w pełni bezpieczni - przyznają zgodnie fryzjerzy z Żor.
Na wizytę w salonie fryzjerskim należy wcześniej umówić drogą telefoniczną lub elektroniczną.
Jakie fryzury w modzie?
W rozmowach z fryzjerami z Żor próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie: jakie fryzury będą modne?
- Myślę, że na początku to będzie wielka akcja porządkowania na głowach. Obcięcia, farbowanie. W pewnym sensie klienci wyrażają chęć przywrócenia ładu i estetyki- przyznaje Katarzyna Filipiak w z salonu Paryżanka.
Jak słyszymy, fryzjerzy w pierwszej kolejności będą się kierować sugestiami klientów. - Balejaże, koloryzacja, uczesanie... Tak naprawdę zrobimy wszystko, co sobie klient zażyczy - tłumaczy Emanuel Świerczek z salonu Image. Dodaje, że poza pikiem w pierwszych dniach po otwarciu, to na dłuższą metę spodziewa się spadku obrotów.
- Na kobiecych głowach przede wszystkim będą modne wszelkiego rodzaju grzywki. Również naturalność i funkcjonalność. Wkrótce lato, więc należy spodziewać się pojaśnień. Włosy powinny nabrać blasku i objętości. Jeżeli klientka zażyczy sobie coś awangardowego, ekstrawaganckiego, to takim wymaganiom również sprostamy. Nie mniej, zawsze w porozumieniu z klientką! Fryzurę staramy się dostosowywać do typu urody, aktywności na co dzień i wykonywanego zawodu. Należy także odpowiedzieć na pytania o tryb życia oraz o to, czy dana osoba ma czas na układanie fryzury - tłumaczy Alicja Glos-Krawczyk, właściciela salonu Avanti w Żorach.
Mężczyźni pozostaną przy dłuższych włosach? - Osoby powyżej 50 lat być może pozostawią dłuższe włosy. Młodsi raczej pójdą z duchem czasu. Krótsze włosy i wygolenia boków - dodaje Emanuel Świerczek.
Otwarcie salonów fryzjerskich. Jakie zasady obowiązują?
W salonach fryzjerskich powinna obowiązywać zasada: 1 fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla 1 klienta (grzebienie, nożyczki, spinki, szczotki itd.). Wymagane jest też zachowanie 2 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.
Codziennie przed rozpoczęciem pracy służby zalecają fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy.
Dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do:
- Noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług.
- Stosowania odzieży ochronnej lub dedykowanej odzieży roboczej.
- Przyjmowania tylko osób zdrowych i nie będących w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.
- Serwowania napoi wyłącznie w opakowaniach jednorazowych.
- Oczyszczania każdej dotykanej powierzchni kilka razy w ciągu dnia pracy.
- Zabezpieczania i dezynfekcji urządzeń i mebli zabiegowych po każdym kliencie.
Natomiast klienci powinni:
- Umawiać wizytę przez internet lub telefon.
- Zachować bezpieczną odległość 2 m, mijając się z innymi osobami w salonie.
- Nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki.
- Dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy.
W przypadku braku możliwości zapewnienia minimum 2 m odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów, rekomendowane jest zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) pomiędzy stanowiskami. Przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników. W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni. Klienci nie mogą tam również używać telefonów komórkowych.
Od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?