Żorski odcinek Drogi Racibórz-Pszczyna: Zabezpieczymy kwotę 2 mln 650 tys. zł

Katarzyna Śleziona-Kołek
Żorski odcinek Drogi Racibórz-Pszczyna: Zabezpieczymy kwotę 2 mln 650 tys. zł
Żorski odcinek Drogi Racibórz-Pszczyna: Zabezpieczymy kwotę 2 mln 650 tys. zł Katarzyna Śleziona-Kołek
Żorski odcinek Drogi Racibórz-Pszczyna: Zabezpieczymy kwotę 2 mln 650 tys. zł... Na ostatniej sesji Rady Miasta nasi radni podjęli uchwałę, aby w latach 2016-2027 w budżecie miasta zabezpieczyć kwotę 2 mln 650 tys. zł na budowę żorskiego odcinka Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna. - Odcinek którego wykonanie powierzamy Rybnikowi będzie mieć u nas długość 425 m. Droga rozpocznie się na granicy z Rybnikiem i skończy na Rondzie Raciborskim. Rybnik złożył już wniosek o dofinansowanie inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego wraz z budową drogi w granicach administracyjnych Rybnika do węzła wodzisławskiego. Środki - 2 mln 650 tys. zł to udział własny gminy Żory w budowie odcinka na terenie Żor w przypadku uzyskania dofinansowania – mówi Anna Ujma.

Żorski odcinek Drogi Racibórz-Pszczyna: Zabezpieczymy kwotę 2 mln 650 tys. zł

- W Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2018 zabezpieczone zostaną również środki na wypłatę odszkodowań za zajęcie terenów pod realizację inwestycji w wysokości 350 tys. zł. Realizacja inwestycji uzależniona jest od uzyskania dofinansowania – dodaje Anna Ujma.

Budowa 7-kilometrowej Obwodnicy Północnej Żor, czyli fragmentu drogi regionalnej Racibórz-Pszczyna, kosztowała 100 mln zł (razem z wykupami gruntów). Dwie trzecie tych pieniędzy wyłożyła Unia Europejska. Budowa drogi ruszyła w wakacje 2009 r., a zakończyła się z końcem czerwca 2011 r. i była podzielona na trzy odcinki. Co ciekawe, do budowy części trasy od krzyżówki ul. Tęczowej i Pałki do ul. Szczejkowickiej wraz z łącznikiem do Armii Krajowej użyto gruzu pochodzącego ze zburzonego szpitala w żorskim Śródmieściu. Nie obyło się i bez problemów. Prace na III odcinku od ulicy Szczejkowickiej do Nowopszczyńskiej opóźniły się o dwa miesiące przez zalegający na nim torf.

Najpierw 10 listopada 2010 r. zakończyła się budowa II i III odcinka obwodnicy, ale trasa i tak była nieprzejezdna. Otwarto ją 8 grudnia 2010 r., bo do ruchu nie dopuszczał jej wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego w Katowicach. Na swoje otwarcie czekał też I odcinek. Tam trwały prace na wiadukcie w ciągu obwodnicy nad A1 w Rowniu. Ostatecznie otwarto go dla kierowców z końcem czerwca 2011 r.

Zobacz też: Dzięki Obwodnicy Północnej Żor nie wyobrażamy sobie życia!

Polub nas na Facebooku i bądź na bieżąco z informacjami!

Nowe mandaty od straży miejskiej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie