- Młodzież zwracała uwagę sprzedawców na to, że dorosły wygląd nie oznacza pełnoletności upoważniającej do zakupu napojów alkoholowych i przekonywała ich na rzecz ograniczenia sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia - informują policjanci.
Uczennice wręczały sprzedawcom ulotki, plakaty i nalepki z logo akcji i mówiły im, aby chronili osoby poniżej 18. roku życia przed dostępem do alkoholu. - To pożyteczna akcja. Pijąca młodzież to coraz większy problem - mówią uczennice z klasy policyjnej.
Jak reagowali sprzedawcy na słowa młodzieży? - Sprzedawcy chętnie słuchali młodych ludzi. - To, co mówią uczniowie lepiej utkwi nam w pamięci niż słowa policjanta. To ciekawa akcja - mówili sprzedawcy w żorskich sklepach.
Kampania realizowana jest na terenie całego kraju od 2009 roku przy współpracy Komendy Głównej Policji i Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie. Żorscy stróże prawa co roku uczestniczą w akcji. W tym roku działania edukacyjne zainaugurowano we wrześniu podczas spotkania z właścicielami punktów dystrybucji wyrobów alkoholowych, które odbyło się w żorskim magistracie.
Polub nas na Facebooku:
https://www.facebook.com/ZoryNM
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?