Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Andrzej Mleczko zaprojektował billboardy reklamowe dla Żor

Katarzyna Śleziona
Andrzej Mleczko będzie miał swój udział w krainie westernu
Andrzej Mleczko będzie miał swój udział w krainie westernu Fot. Michał Wargin/east news/reporter
Popularny rysownik Andrzej Mleczko zaprojektował billboardy reklamowe promujące miasteczko westernowe w Żorach, którego budowa ruszyła kilka tygodni temu w dzielnicy Kleszczówka.

Historyjki obrazkowe charakterystyczne dla artysty z dowcipem słownym, trafnymi puentami mają przyciągać inwestorów, aby chcieli otworzyć biznes na terenie miasteczka i turystów, aby chcieli tu spędzić wolny czas. Billboardy z rysunkami Mleczki są jednym z elementów wielkiej kampanii promocyjnej Dzikiego Zachodu w Żorach, na które spółka miejska "Nowe Miasto" - inwestor przedsięwzięcia - chce wydać 1,5 miliona złotych. 85 procent z tej kwoty pochodzi z Unii Europejskiej.

Rozmowy z rysownikiem trwały od lata tego roku.

- Jako wielbiciel filmów z Dzikiego Zachodu z przyjemnością przyjąłem zlecenie wykonania rysunków, które będą wykorzystane na billboardach reklamujących miasteczko westernowe w Żorach. Jak zwykle w takich przypadkach przedstawiłem kilkanaście pomysłów, z których zostały wybrane trzy projekty. Rysunki mają na celu znalezienie inwestorów i zainteresowanie ich tą ciekawą i zabawną koncepcją. Życząc powodzenia jej twórcom mam nadzieję, że będę również miał w tym swój niewielki udział - mówi nam Andrzej Mleczko.

Jak będą wyglądać billboardy autorstwa rysownika?

- To ma być wielka niespodzianka. Nie chcemy zdradzać na razie zbyt wielu szczegółów. To na pewno będą błyskotliwe miniopowiastki, z ciekawą i intrygującą puentą. Całość będzie wpadać w oko i przyciągać uwagę. Każdy z elementów rysunku będzie doskonale współgrać z tematyką i klimatem Dzikiego Zachodu - zapewnia Bartłomiej Płonka, prezes spółki "Nowe Miasto", które chce wyprodukować około 50-70 billboardów z rysunkami Mleczki.

Pojawią się one już w lutym przyszłego roku nie tylko w Żorach, ale także przy głównych trasach wyjazdowych z większych miast województwa śląskiego między innymi z Katowic.

Kampania promocyjna miasteczka westernowego jest podzielona na dwie części - dla inwestorów i mieszkańców. Ta pierwsza nosi nazwę "Żyła złota w Żorach" i reklamuje tereny inwestycyjne na obszarze i w okolicy miasteczka westernowego.

Promocja obejmuje nie tylko kampanię billboardową, ale też np. udział w międzynarodowych targach.

Z kolei projekt "Welcome to Twinpigs" ma przekonać mieszkańców i turystów do krainy westernu. W jego ramach są produkowane m.in. maskotki, opracowywana legenda o powstaniu krainy kowbojów, a także przygotowywane będą targi promocyjne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na zory.naszemiasto.pl Nasze Miasto